Türkiye'nin yüzde kaçı oruç tutuyor?
Dünyaca ünlü ABD'li araştırma şirketi Pew, 39 ülkede İslam ve Müslümanlar üzerine yaptığı kapsamlı çalışmanın sonuçlarını açıkladı.
Küresel çaptaki anketleriyle bilinen ABD merkezli araştırma şirketi Pew 'in anketine göre Türkiye'de halkın yüzde 67'si dinin hayatındaki yerinin 'çok önemli' olduğunu söylüyor. Yüzde 84'ü Ramazan 'da oruç tutarken, yüzde 43'ü her gün namaz kılıyor.
Dünyaca ünlü ABD'li araştırma şirketi Pew, 39 ülkede İslam ve Müslümanlar üzerine yaptığı kapsamlı çalışmanın sonuçlarını açıkladı. 'Dünya Müslümanları : İttifak ve Çeşitlilik' adlı ankete göre Türkiye'de halkın yüzde 67'si dinin hayatındaki yerinin 'çok önemli' olduğunu söylüyor. 'Biraz önemli' diyenlerin oranı yüzde 21, 'hiç önemli değil' diyenler ise yüzde 3. Ankete göre halkın yüzde 84'ü Ramazan'da oruç tutuyor. Zekat verenlerin oranı yüzde 72. Anket, Türk halkının yüzde 43'ünün günlük namaz kıldığını gösteriyor.
Buna göre halkın yüzde 27'si beş vakit, yüzde 15'i ise günde birkaç vakit namaz kılıyor. Yüzde 44'ü de haftada en az bir kere camiye gidiyor. Camiye hiç gitmediğini söyleyenlerin oranı yüzde 23. Halkın yüzde 72'si Kur'an okuyor. Türklerin yüzde 49'u büyüye inanıyor ve yüzde 23'ü muska taşıyor.
38 bin kişiyle yüz yüze görüşülerek yapılan anket Müslümanların, imanın şartları konusunda ittifak içinde olduğunu, ancak dine bağlılık, İslam'ın farklı yorumlarına açıklık konusunda ise farklılık gösterdiğini ortaya koyuyor. Anket yapılan 39 ülkenin yarısından fazlasında halkın en az yüzde 90'ı Ramazan orucunu tutuyor. Ancak Orta Asya ve Güney ve Doğu Avrupa'da bu oran sırasıyla yüzde 60 ve yüzde 52'ye düşüyor. Namaz kılma oranının en yüksek olduğu bölge olarak Sahra-altı ülkeleri dikkat çekiyor: Gana (yüzde 94), Kamerun (yüzde 95), Nijerya (yüzde 90) ve Senegal (yüzde 87).
HALKIN ÇOĞUNLUĞU ALEVİLERİ DİN KARDEŞİ OLARAK GÖRÜYOR
Müslümanların dörtte biri kendisini 'Sünni' veya 'Şii' olarak tanımlarken, kalan büyük çoğunluk ise "sadece Müslüman" olarak niteliyor. Mezhepsel aidiyetinin Orta Asya, Rusya ve Balkanlar'daki Müslümanlar arasında daha az önemsiz olduğu görülüyor. Fakat Güney Asya ve Ortadoğu -Kuzey Afrika bölgesinde ise mezhep kimliği dikkat çekiyor. Örneğin Mısır ve Fas'ta halkın yarıdan fazlası Şiileri Müslüman olarak nitelemiyor. Fakat yoğun Şii nüfusun bulunduğu Irak ve Lübnan'da ise tam tersi bir tablo ortaya çıkıyor. Bu iki ülkede halkın büyük çoğunluğu (Irak-yüzde 92; Lübnan-yüzde 88) Şiileri Müslüman olarak kabul ediyor. Türkiye'de ise halkın yüzde 89'u kendini Sünni, yüzde 5'i ise 'Alevi' olarak tanımlıyor. Halkın büyük çoğunluğu Alevileri din kardeşi olarak görüyor. Yüzde 69'luk bir çoğunluk Alevileri, Müslüman olarak görürken, yüzde 15'i buna katılmıyor.
Ankette, "İslam'ı anlamanın sadece tek bir doğru yolu mu var yoksa farklı yorumları mümkün mü?" sorusuna 39 ülkeden 32'sinde Müslümanların en az yarısı "Tek bir İslamî öğreti var." cevabını veriyor. Ankete göre ölmeden önce Mehdi'nin geleceğine inananların oranı Türkiye'de yüzde 68, Irak'ta yüzde 72, Tunus'ta yüzde 67.
Küresel çaptaki anketleriyle bilinen ABD merkezli araştırma şirketi Pew 'in anketine göre Türkiye'de halkın yüzde 67'si dinin hayatındaki yerinin 'çok önemli' olduğunu söylüyor. Yüzde 84'ü Ramazan 'da oruç tutarken, yüzde 43'ü her gün namaz kılıyor.
Dünyaca ünlü ABD'li araştırma şirketi Pew, 39 ülkede İslam ve Müslümanlar üzerine yaptığı kapsamlı çalışmanın sonuçlarını açıkladı. 'Dünya Müslümanları : İttifak ve Çeşitlilik' adlı ankete göre Türkiye'de halkın yüzde 67'si dinin hayatındaki yerinin 'çok önemli' olduğunu söylüyor. 'Biraz önemli' diyenlerin oranı yüzde 21, 'hiç önemli değil' diyenler ise yüzde 3. Ankete göre halkın yüzde 84'ü Ramazan'da oruç tutuyor. Zekat verenlerin oranı yüzde 72. Anket, Türk halkının yüzde 43'ünün günlük namaz kıldığını gösteriyor.
Buna göre halkın yüzde 27'si beş vakit, yüzde 15'i ise günde birkaç vakit namaz kılıyor. Yüzde 44'ü de haftada en az bir kere camiye gidiyor. Camiye hiç gitmediğini söyleyenlerin oranı yüzde 23. Halkın yüzde 72'si Kur'an okuyor. Türklerin yüzde 49'u büyüye inanıyor ve yüzde 23'ü muska taşıyor.
38 bin kişiyle yüz yüze görüşülerek yapılan anket Müslümanların, imanın şartları konusunda ittifak içinde olduğunu, ancak dine bağlılık, İslam'ın farklı yorumlarına açıklık konusunda ise farklılık gösterdiğini ortaya koyuyor. Anket yapılan 39 ülkenin yarısından fazlasında halkın en az yüzde 90'ı Ramazan orucunu tutuyor. Ancak Orta Asya ve Güney ve Doğu Avrupa'da bu oran sırasıyla yüzde 60 ve yüzde 52'ye düşüyor. Namaz kılma oranının en yüksek olduğu bölge olarak Sahra-altı ülkeleri dikkat çekiyor: Gana (yüzde 94), Kamerun (yüzde 95), Nijerya (yüzde 90) ve Senegal (yüzde 87).
HALKIN ÇOĞUNLUĞU ALEVİLERİ DİN KARDEŞİ OLARAK GÖRÜYOR
Müslümanların dörtte biri kendisini 'Sünni' veya 'Şii' olarak tanımlarken, kalan büyük çoğunluk ise "sadece Müslüman" olarak niteliyor. Mezhepsel aidiyetinin Orta Asya, Rusya ve Balkanlar'daki Müslümanlar arasında daha az önemsiz olduğu görülüyor. Fakat Güney Asya ve Ortadoğu -Kuzey Afrika bölgesinde ise mezhep kimliği dikkat çekiyor. Örneğin Mısır ve Fas'ta halkın yarıdan fazlası Şiileri Müslüman olarak nitelemiyor. Fakat yoğun Şii nüfusun bulunduğu Irak ve Lübnan'da ise tam tersi bir tablo ortaya çıkıyor. Bu iki ülkede halkın büyük çoğunluğu (Irak-yüzde 92; Lübnan-yüzde 88) Şiileri Müslüman olarak kabul ediyor. Türkiye'de ise halkın yüzde 89'u kendini Sünni, yüzde 5'i ise 'Alevi' olarak tanımlıyor. Halkın büyük çoğunluğu Alevileri din kardeşi olarak görüyor. Yüzde 69'luk bir çoğunluk Alevileri, Müslüman olarak görürken, yüzde 15'i buna katılmıyor.
Ankette, "İslam'ı anlamanın sadece tek bir doğru yolu mu var yoksa farklı yorumları mümkün mü?" sorusuna 39 ülkeden 32'sinde Müslümanların en az yarısı "Tek bir İslamî öğreti var." cevabını veriyor. Ankete göre ölmeden önce Mehdi'nin geleceğine inananların oranı Türkiye'de yüzde 68, Irak'ta yüzde 72, Tunus'ta yüzde 67.
Konular
- Adet dönemini ilaç alarak Ramazan'dan sonraya ertelemek doğru mu?
- Ramazanı Beklerken
- Teravih namazında sırasıyla hangi sureler okunur?
- Seferi olan kimseye oruç farz mıdır?
- Oruç nasıl kaza edilir?
- Bozulan orucun kefareti nedir?
- Orucun kabul olmasının şartı nedir?
- Teravih namazının vakti ne zaman biter?
- Kadir gecesinde hangi namaz kılınır, nasıl niyet edilir?
- Kadir gecesi hacet namazı nasıl kılınır?
- Ramazan ayının ilk gecesi ibadetin önemi!..
- 2013 ramazan bayramı hangi gün?
- 2013 Ramazan Bayram Namazı saat kaçta kılınacak?
- 2013 ilk teravih hangi akşam kılınacak?
- İmamı Şarani'ye göre kadir gecesi nasıl bulunur?
- Şöförlük yapan kimseye oruç farz mı dır?
- Tesbih namazı nasıl kılınır?
- Teravih namazı nasıl kılınır?
- Çocuklar oruç tutmaya zorlanmalı mı?
- Çocuklara orucun farz olma yaşı kaçtır?
- Ramazan'ın ilk gecesi şükür namazı nasıl kılınır?
- Dilimde Piercing var Orucum kabul olur mu?
- 2013 senesi fitre bedeli ne kadar?
- Fıtır sadakasını (fitreyi) kimlere vermek daha sevaptır?
- Fitre sadakasını kimler vermelidir? Fitre ne zaman verilir?
- Kadir gecesinin alametleri nelerdir? Kadir gecesinin önemi nedir?
- BAYRAM NAMAZI NASIL KILINIR?
- Arefe günü ve Ramazan Bayramı gecesi nasıl ibadet edilir?
- Fitre namazını kimler kılmalıdır? Fitre namazı ne zaman kılınır?
- Ramazan bayramı günü neler yapılmalıdır?